- Сценарії до найпопуляршіших дитячих ранків.

Сценарії свят.

 

Разом будем зустрічати 

Великоднє гарне свято.

Розвага для старших дошкільнят.

Підготувала вихователь Швець Т.О.

Наближається Великдень — найважливіше християнське свято. До нього зі старшими дітьми проводяться веселі розваги. Вони долучають малят до національних традицій, створюють радісний настрій, налаштовують на добро і дружні взаємини. Глядачами або й учасниками на святі можуть бути і молодші вихованці. 

Звучить фонограма церковного дзвону. 

Діти у святковому вбранні заходять до зали.

 Ведуча .

Весною в Україні

 Одне за одним свято, 

Розкажемо про кожне, 

Нехай і небагато. 

Діти по черзі 

***Благословіть, люди,

 На щасливу весну, 

На щасливу весну,

 Щоб щастя внести.

 

*** Землі — дощу, мов з відерця,

 Птиці — лісу та озерця,

 Звірям — затишку, пшениці,

 Людям — згоди й паляниці.

 

***А усій малечі — молока глечик, 

Грудочку кашки, кільце ковбаски,

 Яєчка варені, вербички зелені, 

Пампушечки смаковиті, 

Щоб росли усі великі.

 

*** — Добрий день!

 — Доброго здоров'я! 

— Нового врожаю! 

Разом. Побільше бажаєм! 

 

*** Принесло нам сонечко знов тепло, 

І яскраві промені розлило, 

З трав і квітів виткало килими, 

На лужку погралося із дітьми,

 І співає весело поле й гай, 

Кличе птахів сонечко в рідний край. 

 

Співають пісню "Сонечко"

До зали заходить дівчинка Весна.

Хлопчик

*** Весела, гарна й кучерява

 Маленька дівчинка Весна. 

Біжить, сміється, сіє трави,

 І пісня ллється голосна.

 Весна 

****А я Весна, весна-царівна, 

Куди ступлю — сонце сяє,

 Міста, села оживають, 

Землю-матір прославляють. 

Ой виходьте, дівчата, 

Та в цей день на вулицю, 

Будем весну стрічати 

Та віночки сплітати. 

А віночки сплетемо, 

Хороводом підемо. 

Водять хоровод "Веснянка

 Хлопчик 

***Ось і настала Вербна субота, 

В цей день відкладається всяка робота, 

Всі люди до церкви рано ідуть

 І гілочку верби з собою несуть. 

Ведуча.

 А коли люди виходили з церкви, то тут-таки, йдучи по дорозі, злегка вдаряли одне одного тією лозою і приповідали: "Не я б'ю, верба б'є! Віднині за тиждень буде Великдень!". Після того освячену вербу клали в кутку вікна, щоб мир і злагода панували в родині. 

Тоненьким прутиком з вербовим котиком 

Тебе вітаємо легеньким дотиком, 

Радісну вістку людям говоримо: 

Що день великий не за горами, 

Що вже за тиждень буде Великдень!

 

 Хлопчик.

 Ось і п'ятниця надходить, 

Люди печуть паски — 

Білий хліб пухкий, 

духмяний Із Божої ласки. 

 

Дівчинка.

 Гарна писанка у мене,

 Мабуть, кращої нема! 

Мама тільки помагала,

 Малювала ж я сама. 

Дівчинка. 

Я ту писанку для себе, 

Для зразочка залишу, 

А для мами і для тата 

Дві ще кращих напишу. 

Діти співають пісню "Писанка". 

Ведуча.

 Після Вербної неділі настає Великдень. У цей день люди йдуть до церкви, щоб разом порадіти Воскресінню Христовому. Дорогою додому, вітаючись, вони промовляють: "Христос Воскрес!", запрошують одне одного в гості. 

Хлопчик.

 Радість небо нам являє, 

Пасха красна нас вітає!

 Радуйтеся, люди, нині Бог дав щастя всій родині, 

Бог дав радість нам з небес.

 Христос Воскрес!

 Христос Воскрес! 

Ведуча. 

А зараз, діти, ми пограємо в ігри, які колись молодь проводила на Великдень. 

Гра "У котка" 

Двоє або більше учасників розкручують на підлозі крашанки. Виграє той, чия крашанка зупиниться останньою. 

Гра "Купса" 

Одну дерев'яну писанку кладуть на килим, а хлопці ходять по колу один за одним навколо неї, примовляючи:

 Ходить Купса по риночку 

Та й купує писаночку.

 Купсо, Купсо, ти вродливий, 

Купсо, Купсо, чорнобривий,

 Купсо, Купсо, будеш мати,

 Що дівчині дарувати.

 На останньому слові кожен хлопчик намагається першим вхопити яйце. Хто переможе, дарує його улюбленій дівчинці. 

Гра "В кидка" 

Один учасник кладе дві дерев'яні крашанки на такій відстані одна від одної, щоб між ними не могло прокотитися яйце. Другий учасник стає на відстані 2-3 м і кидає свою крашанку. Якщо йому вдається влучити одночасно в обидві крашанки суперника — виграв, а як попаде в одне або не попаде — програв. 

Ведуча.

 От і зустріли ми Великдень. Це свято ми завжди відзначаємо навесні, яка приходить разом із теплим сонечком, молодою зеленою травичкою та квіточками. 

 

 

  

Сценарій, 

присвячений випуску дітей до школи. 

Підготувала вихователь: Швець Таміла Олександрівна

Мета: створити святковий настрій, мотивувати дітей до школи, допомогти розкрити творчі здібності кожної дитини.

Попередня робота: розучування віршів, пісень, танців.

Хід свята.

Зал прикрашений барвисто..

 Ведуча :Т.О.

 Шановні гості та батьки,

І всі присутні в залі!

Сьогодні всіх зібрало нас

Це свято незвичайне.

Садок дитячий вже малят до школи проводжає

І сумно нам, що дітвора садочок залишає.

Ведуча :О.М.

 Яскравий і сонячний видавсь цей день.

І як же тепер не радіти.

Дивіться усі, пишайтесь батьки

Це йдуть першокласники,

Йдуть ваші діти.

Заходять діти під музику вальсу з кулями.(Л.Иванович)

Діти.

(Нагурна В.)

1.Зібрались дружно ми на бал,

На це чудове свято.

Багато доброго, нового

Ми встигли тут пізнати.

(Харін Д.)

2.День сьогодні особливий,

Він буває лише раз.

Нині всі за нас радіють

Всі: Ми йдемо у перший клас!

(Харіна А.)

3.Час до школи вирушати,

Буде перший наш урок.

Але шкода розлучатись,

Із тобою наш садок!

(Долгова А.)

4.Ти для нас був рідний, любий,

Ти виховував, навчав.

Піклувався та голубив,

Лікував, оберігав.

(Рижа С.)

5.Тут ми вчилися читати,

Малювати і ліпити,

Танцювати і співати,

Працювати і дружити.

(Бєліцька П.)

6.Та сьогодні наше свято

Вже останнє разом з вами.

Ми тепер не дошкільнята,

А стаємо школярами.

(Харін Д.)

7.Тож хай пісня починає

Бал чудовий випускний.

Ми для тебе заспіваєм

Наш садочок дорогий!

Пісня: «Прощання з іграшками»

Діти сідають на стільчики.

Ведуча:Т.О.

Для вручення перших у вашому житті дипломів - дипломів випускника дитячого садка - запрошується завідувач нашого дитячого садка...Кравець Ганна Миколаївна.!

Вручення дипломів.

Заходить Королева Мудрості Касярум П.

Королева мудрості: 

Добрий день, дорослі! 

Добрий день, малята!

Я –Королева Мудрості,

Прийшла вас привітати

І хочу школярам пораду дати:

У школі науки старанно вивчайте

Світ цікавий пізнавайте.

Щоб розумними зростати треба все на світі знати!

Тому я прийшла перевірити ваші знання та готовність до школи на зворотньому боці квітки є завдання. Кожен відриває одну пелюстку і виконує своє завдання.

Назвати голосні звуки.

Назвати пори року.

Полічити до 10 і в зворотньому напрямку.

Назвати 3 геометричні фігури.

Назвати числа сусіди числа «4».

Назвати 5 слів, що починаються звуком «с».

 

Молодці . щоб кращі знання мати

Раджу в школу поспішати.

Тож запрошуваю до вас Фею Часу.

Заходить Фея Часу.  Іванець Софія

Фея: 

Добрий день! Людей багато!

Завітала я на свято!

Фея часу я чарівна,

Може це комусь і дивно,

Чарівний годинник маю –

Ним усім допомагаю.

Якщо хочеш, зараз вмить він минуле оживить,

А як схочеш в майбутнє потрапити враз –

Знов годинничок вас пронесе через час.

Для того, щоб потрапити у минуле, діти, потрібно сказати такі чарівні слова: «Один, два, три – минуле оживи». А якщо ви захочете потрапити у майбутнє – промовляйте всі разом такі слова: «Один, два, три – майбутнє - оживи!»

Справ корисних безліч маю, тому дуже поспішаю

Їх виконувати мчусь, незабаром повернусь.

Фея Часу виходить

Ведуча: О.М.

Оце так дивина! Можливо й справді чарівний годинник залишила нам фея, давайте спробуємо опинитися в минулому, скажемо разом чарівні слова.

Разом: Один, два, три – минуле оживи!

Під музику заходять діти молодшої групи.

Привітання дітей молодшої групи.

Давиденко В.

1.Ми маленькі дошкільнята

Любим бігати й стрибати.

А в цей час вітаєм вас

З переходом в перший клас.

Акімова Л.

2.В дитсадку ви підросли,

А були маленькі.

Одягатись не могли

Й плакали частенько.

Сьомченко Т.

3.Ложку вчились ви тримати,

Їли без охоти.

Із слізьми ви проводжали

Маму на роботу.

Тригуб В.

4.Вихователі і няні усіх вас жаліли.

По голівці гладили, за ручку водили.

Балабан Д.

5.А тепер дорослі ви,

Вже йдете до школи.

Але ви не забувайте

Дитсадок ніколи.

 

6.Малюки вас всіх вітають

Щастя й радості бажають

В школі добре ви учиться

І не бійтесь не лініться.

 

7.Запамятайте друзі

Даємо ми вам наказ

Учиться на відмінно

І ждіть у школу нас!

Касярум П.

8.Ми вас будем пам’ятати,

І від менших діточок

Хочем вам подарувати

Наш веселенький танок.

 

Танок дітей молодшої групи «Капельки»

Діти молодшої групи виходять.

Ведуча: Т.О.

Ось ми з вами і зазирнули в минуле.

Майбутнє веселкою грає,

Вабить, кличе, чекає на нас.

Час летить, невблаганно минає,

Ким же діти стануть у нас?

Давайте разом скажемо чарівні слова:

Разом: Один, два, три – майбутнє оживи.

Дитина: Ілля Яремчук

Як мені усе набридло,

І язик вам не болить,

І кому яке з вас діло,

як я далі буду жить.

Ось отримаю свідоцтво –

І освіта в мене є!

Вивчив букву, аж дві ноти,

Досить, знаю я своє.

Розум щоб не розтрусити, сяду нишком на печі.

Буду спати, Аж хропіти.

Буду їсти калачі.

Фу, щось дуже я втомився

Вам оце розповідать.

Ви тут, друзі, веселіться,

Я пішов відпочивать.

Ведуча:Т.О.

Жарт – це хороша річ, а давайте зараз разом помріємо, хто ким буде, коли виросте.

Гра «Ким я буду?».

На підлозі викладаються квіти, на пелюстках яких написані професії: вчитель, бізнесмен, президент т.д.

 

Президент: Нагурна В.

 Коли виросту – я стану

Президентом нашим.

Відміню таке, що треба 

Дітям їсти кашу.

 

Вихователь: Рижа С.

 Вихователем я стану,

Буду вчити жити.

Президент: Нагурна В.

Ти подумала гарненько,

Ой, замучать діти.

Депутат: Харін Д.

Ну, а я дуже б хотів

Депутатом стати,

Я б наліво і направо

Став закони видавати

Швачка: Долгова А.

 Мрію шити сукні я,

Щоб раділа вся сім`я,

Як жінки їх одягали,

То принцесами ставали.

Перукар: Харіна Настя

Я – відомий перукар,

В мене від природи дар.

Ще з садочка пам`ятаю,

Що це діло полюбляю.

Підстрижу і пофарбую,

Стильну зачіску змайструю.

Вчитель: Білєцька П.

 Мрію вчити я у школі

Всіх дітей англійській мові.

За кордоном на курорті

Мова стане у пригоді.

Ведуча: Т.О.

Банкір, учитель, чи фотограф,

Художник, бізнесмен, шахтар.

Всі називають головною

Одну професію – школяр.

Ведуча : О.М.

Хай же буде вам небо високе,

Ясне сонце, світла путь,

Щастя, радість і шлях широкий –

Як же роки ці швидко пройдуть.

Пісня. «До свиданья детский сад»

Ведуча.Т.О.

 Ви всі були старанні, уважні, і вивчили цифри і букви, вмієте рахувати, вмієте себе гарно поводити, то вам вже час іти до школи по нові знання та враження.

Чи ви всі знаєте, з чим школярі йдуть до школи?

І ви всі знаєте, що потрібно скласти до портфеля?

Дитина :Яремчук Ілля

Я іще в житті ніколи не збирав портфель до школи.

Що ж покласти у цю сумку?

Зошит, і пенал, і гумку,

Двох ведмедиків, лопату,

Білочку руду, хвостату,

М’яч, пухкесеньку подушку,

На обід – смачну пампушку,

Тракторець, машину, мило,

Ой, як швидко звечоріло.

Хто б тепер мені сказав,

Чи я все в портфель поклав?

Ведуча:  О.М.

Ну що , все Ілля склав до портфеля, чи щось забув? А давайте зараз перевіримо, що ви візьмете із собою до школи ?

( Гра «склади портфель» )

Ведуча: О.М.

Молодці, всі впоралися з цим важким завданням.

Заходить Фея часу, тримає Зірку Надії.

Фея Часу: Іванець Софія

 Я принесла вам зірку надії.

На неї поглянь - і здійсняться всі мрії.

Пилок хай яскравий обсипле усіх,

Нехай запанує тут радість і сміх.

Згиньте хвороби, неспокій, тривоги.

Зірки хай до щастя стелять дороги.

Обсипає всіх, виходить.

Під музику діти стають півколом, беруть квіти.

Дитина: Рижа Софія

Скінчились безтурботні роки,

І скоро нам до школи йти.

Слова подяки на прощання

Усім ми скажемо свої.

Харін Діма

Є на світі добрі люди

І як ангели вони

Все життя своє з любов`ю

Завжди поряд із дітьми.

Долгова Аліна

Вихователі і няня,

Музикант і кухарі.

Ми усіх вас дуже любим

І бажаєм буть в  добрі.

Харіна А.

Є ще справжня королева,

Ніби фея чарівна,

Всі турботи, всі проблеми.

Всі роки несла вона.

Зберігала наш садочок від негоди і біди,

Тож завідуючій нашій будем вдячні ми завжди.

Долгова А.

Усі, хто в дитячім садочку малятам

Дарує щасливі і радісні дні.

Прийміть же від нас найщирішу подяку,

Ці квіти і усмішки наші ясні!

Нагурна В.

 Ми на цьому святі хочемо батьків привітати

Щирими словами їм щастя побажати,

За все спасибі, любі мами,

Говорим щирими словами,

І вам, і татам, і бабусям,

І дідусям - усім вклонюся.

Виконують пісню «Святковий вальс»

Під музику «Святковий вальс» діти дарують квіти вихователям і працівникам садочку.

Ведуча.О.М.

Любі малята, сьогодні на вашому святі присутні самі рідні і дорогі для вас люди – ваші мами, тати, бабусі, дідусі. Це завдяки їм, їхнім турботам, їхнім недоспаним ночам, їхній любові і піклуванню виросли ви такими розумними, красивими, здоровими. Вони зараз дивляться на вас і пригадують перші дні вашого життя, ваші перші зубки, перші кроки, перші слова, перші радощі, і перші тривоги. Подивіться, якою гордістю за вас сьогоднішніх світяться їхні очі. То ж давайте дамо їм слово.

Слово батькам.

Діти. Харін Д.

1.За слова привітні, добрі

Дуже вдячні нині вам.

Щиросердні побажання

Знадобляться школярам.

Рижа С.

2.Учитись в школі ми готові,

Навчимося ми читати.

Мамі й тату дали слово-

Відмінниками в школі стати.

Харіна Н.

3.Ми відпочинемо за літо,

Воно, як ластівка, промчить.

А в вересні для нас привітно

Шкільний дзвіночок продзвенить.

Нагурна В.

4.Нам школа простягнула руки,

Гостинно закликає нас.

Ідіть, вивчайте всі науки,

Відкриті двері в перший клас.

Долгова А.

5.В нас усіх прощання настрій,

Ми схвильовані украй.

Скажем дружно: «Школо, здрастуй!

Дитсадочок, прощавай!»

Нагурна В.

6.Ми вальс розлуки станцюємо для вас,

І в танці своєму подорослішаємо враз!

 

Танець «Прощальний вальс» під пісню «Куда уходит детство»

Діти виходять з батьками на подвір’я, щоб випустити повітряні кульки.

 

 

 

 

 

Сценарий дня рождения 

6 лет

В стране Фиксиков.

(с конкурсами, стихами и загадками)

ВЫХОД КЛОУНА ПОД МУЗЫКУ. (1)

Пам-па-ба-бам! Ура! Настало время самого долгожданного праздника– ДЕНЬ РОЖДЕНИЯ! 

Клоун: Привет, мальчишки! Привет, девчонки! А чего это вас так много? Вы что, ко мне в гости пришли?

Дети: Нет!

Клоун: Как не ко мне? А к кому же тогда? 

Дети: отвечают

Клоун: А что случилось? У кого праздник сегодня?

Дети: отвечают

Клоун: День рождения?

Дети: Да!

Клоун: И что, будут весёлые песни? Танцы? Конкурсы? Призы?

Дети: Да!

Клоун: А сколько же лет исполняется нашему имениннику? Поля, сколько тебе лет?

Ребенок: 6! 

Клоун: А тебе? А тебе?

(Спрашивает у всех маленьких гостей и некоторых взрослых, просит показать свой возраст на пальчиках; данное развлечение деткам понравилось, но, что меня удивило,– взрослым оно понравилось гораздо больше!)

Клоун: Ой, да какие же вы все уже взрослые! И знаете, сколько вам лет! Вы просто молодцы! Ребята, а хотите ли вы  побывать в стране Фиксиков?

Дети: Да!

Клоун: А вы сильные? Ах-ха-ха! Так я вам и поверил! Может, вы меня обманываете  ,а? Давайте-ка проверим, насколько вы сильные?

(Клоун предлагает деткам повторять несложные движения под стихотворение.)

 

 

Ручки в стороны и вверх, (делаем соответствующие движения)

Перед собой, на поясок,

И прыг-скок, прыг-скок!

Покружились, раз... два... (кружимся вокруг себя)

Закружилась голова... (обхватываем руками голову и наклоняем в стороны)

Ручки сели нам на плечи, (ручки на плечах)

Покрутились... (ручки на плечах и делаем повороты вправо, влево)

Стало легче! (вдох и выдох)

 

Клоун: Да уж! И впрямь вы очень сильные! Все движения за мной повторили, и никто не ошибся! Молодцы! Ну а теперь я предлагаю разгадать загадки о жителях страны Фиксиков. Готовы?

Дети: Да!

Клоун: Мамочки, вы можете нам помогать.

 

Загадки о Фиксиках

 

А кто такие фиксики?

 

Человечки очень скоро

Чинят электроприборы!

Их не видно, не смотри,

Ведь они живут внутри.

Нету места мистике,

Если рядом… (Фиксики.)

 

 

 

Мальчика зовут Дим Димыч,

Это факт неоспоримый!

В доме также есть собачка.

Гоняет фиксиков… (Кусачка.)

 

Фиксиков девиз нам мил:

«Нашел, все понял, починил!»

В помощи новаторы —

Есть ранцы… (Помогаторы.)

 

Папус часто представляет,

Как он в космосе летает.

Но ракета, было дело,

Без него вдруг улетела!

Он всегда готов к услугам,

Чинит Папус… (Центрифугу.)

 

Симка в школе не ленится,

Все узнать она стремится.

Симка учится без двоек.

Совсем другое дело… (Нолик.)

 

Фиксики и люди дружат,

Фиксики им верно служат!

Если в дом пришла беда,

Все починят без труда!

Фен легко возьмут в починку

И стиральную… (Машинку.)

 

Симка, Нолик, Папус, Мася,

Не пройдет и получаса,

Все наладят, все починят!

Так легко жить рядом с ними!

Чинят пульт они, будильник,

Телевизор… (Холодильник.)

Танец «Фиксики» (2)

 

Клоун: Молодцы! Все загадки отгадали! Но это ещё не всё! Наши приключения в стране Фиксиков только начинаются! Мои друзья фиксики приготовили для вас испытания. И первое испытание - от Нолика!

Конкурс 1 "Кто первый"(3)

(от Нолика)

 

Понадобится: кегли, музыка

Клоун: под музыку танцуют вокруг кеглей. Музыка останавливается, все берут кегли. Кто остался без кеглей, выходит из игры.

 

 

Конкурс  2"Нарисуй солнышко"(4)

(от Помогатора)

Нарисовать солнышко с закрытыми глазами.

 

 

Конкурс 3"накормить"(5)

(от Кусачки)

Накормить с закрытыми глазами.

 

Танец «Если нравится тебе, то делай так…»(6)

 

 

 

Конкурс 4 "Пройти через болото»"(7)

(от Дим Димыча)

С помощью картонок пройти через болото.

 

 

Конкурс 5 "Перенести шишки (8)

(от Симки)

Нужно в ложке перенести шишки.

 

 

Конкурс 6 "Цветик-семицветик"(9)

(от Маси)

Для данного конкурса я приготовила 5 кружочков разных цветов (сердцевинки цветков) и 25 лепесточков (по 5 лепесточков на каждую сердцевинку), лепестки того же цвета что и сердцевинки (то есть в итоге у вас получится 5 цветочков разного цвета).

Танец «Ручку правую вперед…». (10)

 

Конкурс 7"Волшебная тропинка"(11)

(от Помогатора)

На картонных квадратах я нарисовала силуэты ступни, ладошки и кружочки. Разложила в хаотичном порядке и предложила деткам пройтись по волшебной тропинке (на изображение ступни ставим ножку, там где ладошка, соответственно, – ладошку, а на изображение круга – колено).

Пока гости пробирались по волшебной тропинке, Клоун сходил за тортиком "Нюша" и торжественно внёс его в комнату! Глаза детей светились счастьем! Конечно же, минут 10 мы посвятили задуванию свечей, пробовал задуть каждый маленький гость.

 

Танец – песня «Пусть бегут неуклюжи…» (12)

Кульминацией праздника стал салют из воздушных шаров (шары выпустили на улице).

 

 

Сценарій 8 Березня

Під музику дівчата в білих платтях виконують танець з лялькою двоє ведучих читають розповідь дитини з Богом

ПРИТЧА О МАМЕ

 

 "За день до своего рождения ребёнок спросил у Бога: «Говорят, завтра меня посылают на Землю. Как же я буду там жить, ведь я так мал и беззащитен?»

Бог ответил: «Я подарю тебе ангела, который будет ждать тебя и заботиться о тебе».

Ребенок задумался, затем сказал снова: «Здесь, на Небесах, я лишь пою и смеюсь, этого достаточно мне для счастья».

 

Бог ответил: «Твой ангел будет петь, и улыбаться для тебя, ты почувствуешь его любовь и будешь счастлив».

 

«Но как же я буду понимать людей, ведь я не знаю их языка? – спросил ребенок, пристально глядя на Бога. 

 

Бог улыбнулся и ответил: "Твой ангел будет говорить тебе самые прекрасные и сладкие слова, которые ты когда- либо услышишь, и спокойно и терпеливо  он научит тебя разговаривать"

 

– А что мне делать, если я захочу обратиться к тебе?»

 

Бог мягко прикоснулся к детской головке и сказал: «Твой ангел сложит твои руки вместе и научит тебя молиться».

Затем ребенок спросил: «Я слышал, что на Земле есть зло. Кто защитит меня?»

 

- Твой ангел защитит тебя, даже рискуя собственной жизнью.

 

- Мне будет очень грустно, так как я не смогу больше видеть тебя…

- Твой ангел расскажет тебе обо мне всё и покажет путь, как вернуться ко мне. Так что я всегда буду рядом с тобой.

 

В этот момент на Небесах царила тишина, но с Земли уже стали доноситься голоса... и ребенок в спешке спросил:

- Господь, прежде чем я покину тебя, скажи же мне, как зовут моего ангела?

- Его имя не имеет значения. Ты будешь просто называть его Мама".

  Танець Даяна Мама мне на тебя не наглядеться. 

Звучіть крик новонародженої дитини.

  Дівчатка стоять під стінкою,а в зал вибігають хлопчики з сердечками – шарами.

   Звучить музика Мама – первое слово.

Розповідь про маму Перше слово людини – мама. Кожна дитина у світі хоча б раз на день говорить це слово. Його розуміють у всіх країнах, і навіть звучить воно майже однаково у більшості мов. Скільки творів та віршів, поем та романів присвячено любові до матері. Саме слово мама ніби вміщує  щось таке ніжне і тепле. І одразу в уяві з’являється її тендітний та ніжний образ. Що може бути ріднішим за матусині руки? Коли тобі сумно вони зігрівають тебе обіймами. Що може бути ласкавішим за  матусині очі? Вони осяюють світ навколо тебе. Немає нічого щасливішого, ніж мить коли матуся посміхається. І навіть коли вона сердиться  - ближчої людини не існує. Матері дають нам життя. Вони плекають нас з першої миті нашого існування. І ніхто не розуміє нас краще за маму. Вона завжди поряд, завжди допоможе.  Вона готує найкращі страви і дає наймудріші поради. Вона пишається нашими досягненнями і хвилюється, коли нас немає вдома. Вона любить нас понад усе і навіть більше. Мама вчить нас найголовнішим людським якостям – доброті, чесності, порядності та людяності. Вона відкриває для нас життєвий шлях, допомагає не заблукати на ньому. Тому потрібно зробити все для того, щоб вона завжди могла нами пишатися і якнайменше журилась через наші невдачі. 

  

⦁ А зараз наші вихованці хочуть розповісти вірші про своїх найрідніших.

МАТІНЦІ

Матінко моя єдина!

Ти для мене цілий світ!

І хоч я мала дитина,

Хоч мені лиш кілька літ,

Та тебе, матусю мила,

Я кохаю над життя

І бажаю: будь щаслива,

Наче квітка весняна!

ДУЖЕ ЛЮБЛЮ

Матусю, дай ручки твої поцілую,

За шийку тебе обійму

І щічки погладжу.

Ти знаєш, матусю,

Як дуже тебе я люблю!

 

І ти мене любиш, хоч я неслухняна,

Частенько і шкоду роблю.

Та ти все пробачиш, мене поцілуєш,

І я тебе дуже люблю!

 

МАМА ВТОМИЛАСЬ

Мама втомилась, лягла відпочити, 

Маю я тихо в кімнаті сидіти.

 

Сонечка промінь хотів пострибати, 

Я попросила його зачекати.

 

Я свою маму люблю і жалію, 

Бо вже доросла і все розумію.

хтО НАЙРІДНІША

Хто розкаже мені казку,

Хто щедрішій всіх на ласку?

Ти, матусю, наймиліша,

В цілім світі – найрідніша!

 

Хто нас ніжить і голубить,

Пестить, гладить ніжно й любо,

Пригортає до серденька?

Ти, моя найкраща ненька. ======

 

Мамо, матінко, матусю,

Я добра від тебе вчуся.

Ти найкраща в світі мама,

Ніжна, добра і ласкава.

МАМИНЕ СВЯТО

Мамине свято

Я зустрічаю.

Я для матусі

Віршик вивчаю.

Я подарунок

Матусі роблю.

Я свою маму

Дуже люблю. 

 

 

Мамо моя рідна, я люблю тебе,

Я тобі дарую небо голубе,

Світанкові зорі, із трави росу

На весняне свято я тобі несу.

 

Якщо говорити між нами,

То все починається з мами.

І казочка перша у світі,

І сонячна подорож в літо.

Найперші легенькі сніжинки

І сяюче диво – ялинка.

Від мами – і літери,

Й слово,

І зроблена разом обнова....

Якщо говорити між нами,

То все починається з мами.

 

 Мама! Мама! – гарне слово,

Тільки скажеш – все готово!

„Мамо, кашки!” – кашка є.

„Мамо, чаю!” – вже наллє.

„Мамо, спатки!” – вже роздіта.

І у ліжку, і укрита.

„Мамо, ніжку зав”яжи!”

„Мамо, казку розкажи!”

Мама! Мама! – гарне слово

Тільки скажеш – все готово!

 

Я не знаю, мама мила,

Що тобі і побажати...

Перш усього – щастя, сили,

І здоров”я всім у хаті.

Щоб жили ми всі у згоді,

Як ти завжди нас учила.

Щоб твоя усмішка гарна

Нас, як сонечко, всіх гріла.

 

Весна і мама

Якось я спитала у Весни:

– Ти чому приходиш, поясни?

І весна сказала прямо:

– Поспішаю я на свято Мами!

Поспішають квіти проростати,

Поспішають журавлі вертати,

Поспішає сонечко теплішать,

Поспішають діти розумнішать.

В Африці далекій, пам’ятаю,

Говорив мені Премудрий Слон,

Що якби на світі мам не стало,

То й весни на світі не було!

Ще сказав: – Ви помічали, може, –

Кожна мама із весною схожа.

І відкрив мені він таємницю,

Що весна із Мамою сестриці…

Пісня про маму

-Але ми памятаємо і про мам наших мам ,наших любих бабусь.-Хочу вам розповісти хто ж така бабуся 

Бабуся - це така жінка, у якої немає своїх дітей. Вона любить маленьких дівчаток і хлопчиків, які діти інших людей. Бабусям нічого не треба робити, тільки приходити в гості. Вони старі, і тому їм не можна бігати і багато стрибати. Але вони можуть відвести нас на ярмарок, і у них має бути багато грошей, щоб покатати нас на каруселі. Якщо вони з нами гуляють, то вони зупиняються, щоб подивитися на всякі речі, наприклад, на гарні листи або на гусениць. Вони ніколи не кажуть: "Пішли швидше!" Вони носять окуляри, так вони здаються мудрішими. Бабусі не повинні бути дуже розумними, тільки відповідати на такі питання, як: "Чому собаки ганяють кішок?" або "Де у черв'яка голова?" Коли вони читають нам книжки, вони нічого не пропускають і не говорять, що цю казку ми вже читали. Кожен повинен намагатися, щоб у нього була бабуся, бо вони єдині дорослі, у яких є вільний час для дітей.

-Тому наші дітки приготували вірші про бабусь

Бабусенько мила,

Бабусенько рідна,

Онукам та дітям

Ти завжди потрібна.

Вітаємо любу

Бабусю зі святом,

Їй зичимо щастя

Й здоров’я багато.

РІДНІЙ БАБУСІ

Я зізнатись не боюся –

Краща ти за всіх бабуся!

І хоч старша за усіх –

Найдзвінкіший в тебе сміх!

 

Пам’ятай, бабусю, рідна!

Дуже ти усім потрібна!

То старішати зажди –

Будь здоровою завжди!

 

Бабуся

Така моя бабуся – 

Найкраща у житті.

А руки ж у бабусі –

Ну просто золоті!

 

 

Вони що хочеш вміють,

Скрізь роблять чудеса:

То місять щось, то миють,

Подивишся – краса!

 

Пісня про бабусю

 

-А зараз трошки відпочинемо і проведем декілька конкурсів для діток

1.Звари борщ. 

2.Підмети в хаті.

3.Покажи як мама збирається на роботу.

-А зараз вікторина для мам та бабусь

         - В якому місяці жіноче свято?

         - Найперша весняна квітка?

         - Назвати синоніми слова мама

         - Як називають ваші діти вашу маму?

         - Хто започаткував свято жінок?

         - Найрозповсюджений салат весни?

         - Якого птаха наші предки вважали символом приходу весни?

- А зараз наші переможці покажуть які вони артистичні завдання для тих хто відповів на вікторині

         1.Зтанцювати циганочку.

         2.Впізнай свою дитину.

         3.Супермаркет 2 пари

         4.записати більше страв на букву к

         5. «Народна мудрість». Вам потрібно відгадати кінцівку прислів’я. 

 

                    1. Яке дерево, такі в нього квіточки, 

                        Які батьки… (такі їхні діточки) 

                    2. Який кущ, така й калина… (яка мати, така й дитина)  

                    3. Мати однією рукою б’є,… (а другою голубить)

                    4. Дитина плаче, а матері…(боляче) 

                    5. Як мати рідненька, … (то й сорочка біленька) 

                    6. При сонці тепло, при матері … (добре)

- А зараз наші діти покажуть вам сценку про батьків та їх дитину

Молитва про маму Сцена 1.

 

, Интерьер - комната в квартире. Папа сидит в кресле с газетой, мама у телефона на стульчике, сестра – учит уроки на письменном столе. Мальчик играет один на полу с кубиками.

 Произошла история

Недавно иль давно.

История занятная,

Каких полным-полно.

Это шутка, в ней намек,

Если вдуматься — урок!

Вы на нас не обижайтесь,

Вникнуть в тему постарайтесь!..»

Сцену прерывает телефонный звонок.

Мама (берет трубку).

Здравствуй, Любочка, подружка!

Ты давно мне не звонишь!

Может быть, сегодня в гости

На минутку забежишь?

Много дела? Да, немало

Ждет домашних нас хлопот,

Надо ужин приготовить,

Постирать, сварить компот.

 

Мальчик (подходит с книжкой).

Надоело мне играть,

Сказку можешь почитать?

 

Мама.

Подожди ты, не гуди,

Лучше к папе подойди.

(Мальчик охает, пытается взять и посмотреть косметику, но мама легко бьет его по руке).

Что ты? Кофточку купила?

Говоришь, красивый цвет?

Рюшки, бантики, оборки —

Замечательно, слов нет!

Да? Каблук такой высокий?

Сможешь ты такой носить?

Ах, как хочется мне тоже

Эти туфельки купить! (Кладет трубку).

Мальчик.

Мама, скучно мне стоять.

Может нам с тобою вместе

В паровозики сыграть?

 

Мама.

Ах, мне некогда, сыночек

Побежала я стирать,

Вон сидит на кресле папа,

Попроси его сыграть! (уходит)

 

Мальчик (подходит к папе и дергает его за рукав).

Папа, папа, не читай,

Лучше в мячик поиграй!

Я тебя прошу давно,

Отведи меня в кино!

 

Папа.

Это все потом, мой милый,

Ты сходил бы погулять.

Мне же надо очень срочно

Всю рекламу дочитать.

И футбол сегодня будет!

(Гордо).

Я — болельщик «Шахтаря»!

Мы в индейцев поиграем

Завтра вечером. Пока!

(Уходя).

А гулять... Об этом, кстати,

Попроси сестренку Катю.

 

Мальчик.

Катя, ты сегодня сможешь

Самолет дорисовать,

Или катер будем в ванной

Мы с тобою запускать.

 

Катя.

Скажешь тоже! Мне сегодня

В школе раньше надо быть,

Ведь контрольная сегодня,

Мне пора уж выходить. 

А вчера знакомый Славка

Пригласил меня в кино.

Ни минуточки свободной,

Все расписано давно.

 

Уходит. Мальчик остается один, он в недоумении пожимает плечами.

 

Мальчик.

Тишина, сижу, зеваю...

Что же делать мне? Не знаю.

Может мне сейчас пойти

Маму новую найти?

 Привітання завідувачки Кравець Г.М.

⦁ А наостанок дитина  хоче побажати вам здоровя, благополуччя в ваших сімях

 

Є в мене найкраща на світі матуся,

За неї до Тебе, Пречиста, молюся.

Молюся устами, молюся серденьком

До Тебе, небесна Ісусова Ненько.

Благаю у Тебе дрібними словами

Опіки та ласки для любої мами.

Пошли їй не скарби, а щастя і долю,

Щоб дні їй минали без смутку, без болю.

Рятуй від недуги матусеньку милу,

Даруй їй здоров'я, рукам подай силу,

Щоб вивела діток у світ та й у люди,

Щоб ними раділа-пишалась усюди.

-І наостанок ваші дітки приготували вам подарунки

 

Звучить пісня  Мама Дети Индиго діти вручають подарунки.

 

Сценарій свята до 50-річчю дня народження дитячого садка Ромашка

Святково прикрашена зала. Звучить музика
До зали заходять хлопчик і дівчинка:

Хлопчик : 

Наш рідненький дитсадочок 
Чарівний, казковий світ,
Тут теплом усіх маляток
Обгортають з ранніх літ.
В дитсадочку нашім ріднім
Ми вчимося залюбки,
Букви знаємо і в книжці
Прочитаємо казки.

Дівчинка :

 Немов пташина пісня 
Проходить життя у садочку.
Дитяча радість, ніжність
Сплелися в однім віночку.
Тут перші наші кроки 
І перше «Добрий день!», 
Тут друзі ясноокі 
І хор дзвінких пісень.
Та час непомітно спливає…

Хлопчик : 

Зала вбрана, всі нарядні 
Урочистий день у нас

Дівчинка :

 Бо сьогодні у нас свято –
В дитсадочку - ювілей!

Разом:

 Нам -50 !!!

 (діти показують ювілейну цифру }

Ведуча 1 :

 А починалося все так …

(фонограма плачу дитини).Чуєте? Він народився, наш дитячий садочок!

ведуча 2:
Ім’я – дошкільний навчальний заклад РОМАШКА.

ведуча 1:
Дата народження – 7 листопада 1967 року

ведуча 2:
Місце народження – с. Новопавлівка, вул. Суворова, 5

ведуча 1:
Батьки – селищна рада, відділ освіти районної державної адміністрації.

ведуча 2:

Сімейний стан – тато-герой.
Діти – усі хлопчики і дівчатка, які навчалися і виховувались, навчаються і виховуються і будуть навчатися та виховуватись у ньому.

ведуча 1:
Близькі родичі – НВК,

ведуча 2:
Далекі родичі – обласне управління освіти і науки. Міністерство освіти і науки України.

ведуча 1:
Друзі – усі дошкільні заклади району.

Лунає пісня «Дитячий садок»

Ведуча2: Так, в 1967році відкрився дошкільний заклад «Ромашка» та вже 50 років процвітає, лунає дитячим сміхом,та виховує малюків. Тож хочемо висловити подяку та нагородити почесними грамотами тих, хто був до цього причетним:

1.Гуржія Миколу Григоровича

2. Касярума Василя Івановича

3.Гавриленка Віктора Григоровича

4.Лукінську Світлану Семенівну

5.Шаталову Світлану Іванівну

6.Кучеренка Олександра Івановича

7.Кравець Ганну Миколаївну

Ведуча1: По традиції на день народження запрошують гостей і ми не виняток , тож хочемо надати слово для привітання:

  1. Міському голові – Герасименку Сергію Михайловичу

  2. Начальнику відділу освіти - Московкі Оксані Анатоліївні

  3. Депутату об’єднаної Оріхівської громади – Касяруму Василю Івановичу.


1 дитина .Завітало свято до нашого дому,

Треба всіх вітати хто працює в ньому.

2 дитина. Ви приймайте щирі,теплі привітання,

Разом з ними гарні ,добрі побажання.

3 дитина. Любі вихователі і помічники,

Ми щиро вас вітаємо, ми ваші малюки.

4 дитина. Старанний кухар тут працює

Завжди обід смачний готує.

5 дитина. Наш музичний керівник,

Майстер танців запальних,

6 дитина. Дитсадочок дорогенький

Як рідненький дім.

Всім хлоп'ятам і дівчатам

Добре жити в нім.

8 дитина. Дитсадок наш любий

Довго хай існує.

Дітвору маленьку

До життя готує.

Ведуча1:Йшли роки, вирувало життя. В стінах дитячого садочка змінювалися покоління, мінялися і керівники. Найпершим керівником закладу була Гордик Лідія Антонівна. А далі були : Грицаєнко Валентина Михайлівна, Касярум Любов Павлівна, Шкуро Олена Тарасівна. А вже 24 роки заклад очолює енергійна, талановита жінка Кравець Ганна Миколаївна.

(Всі завідувачі виходять на середину зали, діти дарують квіти вручають грамоти та подарунки. )

Завідуючих

  1. Гордик Лідію Антонівну

  2. Грицаєнко Валентину Михайлівну

  3. Касярум Любов Павлівну

  4. Шкуро Олену Тарасівну

  5. Кравець Ганну Миколаївну

Ганна Миколаївна. Шановні колеги, вітаю вас з ювілеєм.

І хочу побажати в цей святковий день:

Щоб від життя булла завжди лиш радість,

Ще-любов і шана від людей.

Бажаю вам багато літ прожити

Душею й серцем молодіти.

Щоб щастя й радість вас не минали

Щоб ви постійно гарний настрій мали

Щоб злагода, мир панували у хаті,

Були ви здорові, достатком багаті.

Хай шлях ваш буде світлим,

І все життя мов тот кришталь-

Прекрасним, ніжним,чистим.

То ж не старійте і не знайте

В житті ні смутку, а ні бід.

Живіть щасливо до 100 літ.

Музичне привітання: ТАНЕЦЬ ДЖЕНТЕЛЬМЕНІВ

Ведуча 2 : Хто як квочка із курчатами 
В дитсадку щодня з малятами?
Хто їх пильно доглядає, 
Няньчить, пестить, розважає. 
Вчить співати й малювати, 
Рахувати і читати?
Ласку дітям всю до крапельки 
Подарує – Вихователька!

Ведуча 1 : Покликання вихователя – дарувати маленьким створінням свою любов, ласку, турботу, ніжність. Хочеться подякувати за сумлінну працю Деркач Ірині Миколаївні, Нагурній Лілії Степанівні, Дребеді Ларисі Ростиславівні, Козик Ірині Юріївні, Іванець Оксані Миколаївні, Швець Тамілі Олександрівні. Всі вони за призначенням « Берегині дитинства».

Та окремо завдячуємо нашому музичному керівнику Костенку Леоніду Івановичу за багаторічні свята в нашому садочку.

(Діти дарують квіти, вручають грамоти, подарунки )

Вихователів

  1. Деркач Ірину Миколаївну

  2. Нагурну Лілію Степанівну

  3. Дребеду Ларису Ростиславівну

  4. Козик Ірину Юріївну

  5. Іванець Оксану Миколаївну

  6. Швець Тамілу Олександрівну

  7. Костенка Леоніда Івановича

Іванець О.М. : Пусть будет больше праздников чем будней,
Кто стал воспитателем поймет: 
Какое счастье быть полезным людям, 
Учить Его Величество Народ! 
Козик І.Ю. Нести ему дар мудрости и знания
И доброты своей сердечный свет.
Нет на земле ответственней
призвания 
Почетнее и радостнее нет.
Швець Т.О. Бессмертными идеями очерчен 
Пусть будет труд наш честен до конца! 

И нам тогда откроются навстречу
Воспитанников юные сердца.

Музичний номер пісня від колишньої вихованки

Іванець С. «Даруй добро »

Ведуча 2 : Дуже чисто в дитсадочку 
Сяє скрізь все і блищить. 
Наша нянечка старанна 
Без роботи не сидить. 
Дуже люблять всі малята,
Наші хлопчики й дівчата!
Ведуча 1 Хочеться подякувати працівникам, які раніше працювали на цій посаді Іщенко Раїсі Федосіївні, Реві Світлані Миколаївні, Яровій Таїсії Степанівні, Дригі Любов Федорівні, Ковальовій Людмилі Іванівні та Дядюренко Валентині Іванівні, яка зараз працює на цій посаді.

(Діти дарують квіти, вручають грамоти, подарунки )

Помічників вихователів

1. Іщенко Раїсу Федосіївну

2. Реву Світлану Миколаївну

3. Ярову Таїсію Степанівну

4. Дригу Любов Федорівну

5. Ковальову Людмилу Іванівну

6. Кононенко оксану Олександрівну

7. Дядюренко Валентину Іванівну

Музичний номер від Швець Глєба та Касярум Поліни «Танго»

Ведуча 2 :Хто на кухні хазяйнує?
Хто
каструлями керує? 
І з ножем працює вправно,
Хто смачні готує страви?
Пиріжки пече
рум'яні,
Варить борщ смачний духмяний. 
Не відтягнеш і за вуха. 
Хто цей майстер? Звістно - Кухар.
Ведуча 1 Давайте пригадаємо наших кухарів, які вже на відпочинку, це Бражник Марію Михайлівну, Бражник Валентину Василівну, та та яка балує нас смачненьким зараз Касярум Світлана Генадіївна.

(Діти дарують квіти, вручають грамоти, подарунки)

Кухарів

1. Бражник Марію Михайлівну

2. Бражник Валентину Василівну

3. Касярум Світлану Геннадіївну

Таночок «з тростями».

Ведуча 2:Наша служба и опасна и трудна . 
И на первый взгляд как – будто не видна.
Чтобы в садик не пробралася шпана
И не выбила нам за ночь 3 окна -
Дежурство днем и ночью. 
Чтоб песочницу нам за ночь не снесли,
Чтоб бутылок мы с беседок не несли,
Бдительно несут дозор здесь сторожа 
Их вокруг боится местная шпана
Днем и ночью!!!

Ведуча 1Сторожами в нашому садочку працювали Жир Олександр Олексійович . Привітання надається нашому мужньому сторожу Мосьпану Валентину Анатолійовичу.

(привітання, дітки дарують квіти).

Сторожів

1. Жира Олександра Олексійовича

2. Мосьпана Валентина Анатолійовича

Музичний номер «Танець грибочки»

Ведуча 2: Завжди приємно і корисно почути думку батьків про наш труд. Слово для привітання надається колишнім вихованцям, батькам різних поколінь.

(Привітання батьків, вручення подарунків : капуста з пупсом –щоб діток в садочку було густо; картина «Птах щастя», щоб щастило в усіх починаннях).

Музичний номер від колишніх випускників (бальний танок)

Заходять хлопчик і дівчинка (які розпочинали свято)

Дівчинка : Спасибі усім, хто працює в садочку,
За ласку, увагу, турботу й привіт. 
Ми всі полюбили цей рідний куточок, 
Бо тут нас навчають любити весь світ.

Хлопчик: Спокійно на день залишають нас мами,
Турбуються добрі про нас тут серця.
Спасибі усім, хто поруч із нами,
Тепло і любов віддає до кінця.

Разом: Ми хочемо міцно вас всіх обійняти

І на прощання – поцілувати !!! 

( шлють повітряні поцілунки}

Танок (Веселка)

Ведуча 1:

за багаторічну сумлінну працю, за активну громадську позицію, вагомий внесок у розбудову Новопавлівського КЗДНЗ “Ромашка”, досягнення у професійній діяльності та з нагоди ювілейної дати 50-річчя КЗДНЗ “Ромашка”...нагороджується

(Діти дарують квіти, вручають грамоти, подарунки)

Батьківський комітет

1. Коваленко Тетяну Василівну

2. Корнієнко Надію Гнатівну

3. Шевченко Валентину Владиславівну

Наших спонсорів

1. Касярума Руслана Васильовича

2. Кононенка Олександра Олексійовича

3. Іванця Андрія Федоровича

4. Стрільця Сергія Степановича

Музичний номер .Всі разом виконують пісню «Ми бажаємо вам добра».

Одна земля, одна надія
І сонечко на всіх одне.
Воно усіх теплом зігріє,
Воно нікого не мине.

І буде знов весна на світі
Надію людям дарувати,
І будем ми на світі жити,
І про добро пісні співать.

А я бажаю вам добра,
А я бажаю вам тепла,
Любові завтра і сьогодні.
А я бажаю вам добра,
Щоб, наче сад, душа цвіла,
Щоб зорі падали в долоні.

Коли біда простягне руки,
Прийдуть печалі і жалі,
Згадай крізь терени, розлуки,
Що є кохання на землі.

І буде знов весна на світі
Надію людям дарувать,
І будем ми на світі жити,
І про добро пісні співать.
СВЯТКОВИЙ ТОРТ.

 


Здоров'я - головне багатство.

 

ДНІ ЗДОРОВ'Я

План проведення «Днів здоров’я» у КДНЗ «Ромашка»

«Ми спритні малята – здоровими хочемо стати.»

Підготувала: вихователь Швець ТО.

 

Мета: Дні здоров’я спрямовані на зміцнення здоров‘я дітей, загартування, покращання фізичного розвитку та виховання у дітей прагнення бути здоровими, сильними, витривалими. Формувати у дітей у різноманітних видах діяльності теоретичних та практичних знань про себе, як людину, про значення харчування, гігієни, гарного емоційного настрою як факторів, що випливають на зміцнення і збереження фізичного та психічного здоров‘я; створити умови для соціалізації дитини, що спонукає до самопізнання.

Проведення занять на валеологічну тематику.

Виховання культурно-гігієнічних навичок.

 

 

Заняття 1.

Тема: «Подружися з чистотою» - ( ясельна група )

Дидактична гра «Лялька Катруся проснулася».

 Мета: Вчити дітей доглядати своє тіло, прагнути бути охайними. Навчати дітей користуватися предметами особистої гігієни: рушничком, зубною щіточкою, милом, гребінцем.

 Заняття-розвага: Тема: «До люстерка підійшли – і …себе ми там знайшли» - (молодша група)

Методи та прийоми: Читання вірша Г.Бойка «Здоровим будь!».

Залучення дітей до його обігравання з предметами особистої гігієни

( рушничок, зубна щіточка, гребінець, мило тощо).

Дидактична гра « Частини тіла» ( діти складають ляльку, яка «розбилася», підкреслюють важливість кожної частини тіла). Виховувати цікавість до власного тіла, піклування про своє здоров‘я.

Гра - потішка: «Пальчик-пальчик»

Пальчик, пальчик, де ти був?

Я з цим братом в ліс ходив,

А з цим братом борщ варив,

З цим я кашки скуштував,

А  з найбільшим заспівав.

 ( Діти грають спочатку з однією рукою, потім з другою).

Читання вірша « Водичка, водичка».

 

 

 

 

 

 

Знайомство з нашим тілом.

Заняття 2. 

Тема: «Наші оченята – це віконечко у світ прекрасного»- (середня група)

 Мета: дати знання про орган зору, розкрити значення зору для сприймання навколишнього світу; ознайомити дітей з профілактичними заходами охорони зору.

Дидактична гра «Подивися у вічі» - визначення  один в одного кольору очей.

Дидактична гра «Повтори рухи» -  з зав‘язаними очима треба вгадати рухи дітей,

 чи можна це зробити?

Дидактична гра  « Чого не стало?»

Ситуації:

Чи можна витирати очі брудними руками?

Чи можна гратися гострими предметами: голкою, шилом, ножицями, ножем, склом?

Чи можна дивитися на електричне світло?

Що треба робити коли в око попала запороха?

Правила збереження зору:

·                     Не нахиляйся низько над книжками чи альбомами.

·                     Довго не грай на комп‘ютері.

·                     Довго не дивися телевізор.

 

 

 

Заняття 3.

Тема: «Око бачить, вухо чує, ніс сприймає, рот смакує» -(середня група)

Мета: розширювати знання дітей про орган зору – очі, орган слуху – вухо, орган нюху – ніс; засвоїти способи профілактики застудних захворювань; закріпити відомості про значення зору, слуху, відчуття в житті людини; розвивати уважність, зосередженість, бажання піклуватися про своє здоров‘я.

Дидактична гра « Добери тварині вушка».

Дидактична вправа «Назви дію»

 

Правила догляду за вушками:

·                     Ніколи не слухай дуже гучну музику.

·                     Щоранку, вмиваючись, мий вуха, чисти їх від сірки.

·                     Під час купання стеж, щоб вода не потрапила всередину вуха

·                     Ніколи нічого не встромляй у вухо.

·                     Якщо у вухо залізла комаха, звернися до дорослого, а сам нічого нероби – тут потрібен лікар!

Дидактична гра « Чого не стало».

Дидактична гра «Відгадай за запахом».

 

 

 

 

Заняття 4. 

Тема: «Фітолікарня для малят та звірят» - (старша група)

 

Мета: Познайомити дітей з лікарськими рослинами, знаходити їх за зовнішнім виглядом; вчити дітей розуміти значення та лікувальні властивості  та найпростіші шляхи їх застосування.  Познайомити дітей з диво-овочами: часник, цибуля. Виховувати цікавість до їх та лікарських рослин, шанобливе ставлення до власного здоров‘я.

Матеріал: лікарські рослини: ромашка, календула, липа, малина, безсмертник.

Дидактична гра «Фітолікарня».( Ромашка розповідає, як вона та її сестри допомагають перебороти хвороби).

Практична діяльність: приготування чаю з липки, малини, калини.

Дидактична гра « Знайди лікарську рослину».

Відгадування загадок:

Що то за голова, що лише зуби та борода? ( Часник).

Маленьке, кругленьке, а зачепиш плакати будеш. ( Цибуля).

Дидактична гра «Зайчик застудився». ( Використання чаю з липки та шматочка хліба з часником).

 

Заняття.

 

Заняття «Математична скарбничка»

з розділу «Кількість і лічба» у старшій групі

Заняття 1.

 «Подорож до бабусі Ведмедика»

Завдання:

Виявити знання дітей про натуральний ряд чисел у межах 5 та місце

кожного числа в ньому; вправляти в кількісній та порядковій лічбі в межах 5;

продовжувати вчити обводити контур цифр олівцем; розрізняти кольори.

Розвивати мислення, пам’ять, увагу, уяву.

Виховувати інтерес до математики, бажання виконувати математичні

дії; товариськість, приязність.

Обладнання:

● Демонстраційне: магнітна дошка, зображення поїзда з п’ятьма

вагончиками – 1, зображення Зайчика, Ведмедика, яблук, груш.

● Роздаткове: картки із зображенням яблук – 5, груш – 5, жовті

конверти з цифрами.

Хід заняття

Прочитайте дітям віршик про осінь.

Осінь-чарівниця у гості прийшла

і дарунки щедрі діткам принесла:

яблука і груші, стиглий виноград−

осені дарунки для усіх малят.

Тут у мене в кошику картки із зображенням яблук і груш. Як одним словом називають яблука і груші? Так, фрукти. 

Я вам скажу ще одне слово, яким можна назвати яблука і груші – садовина. 

Як ви думаєте, чому таким словом можна назвати ці фрукти? (Бо вони ростуть у саду.)

Артем, підійди до кошика, візьми картки із зображенням яблук і поклади їх на верхню смужку на дошці. (Намалюйте їх заздалегідь.)

 Скільки яблук ти поклав? (Хлопчик називає підсумкове число.)

 Віка, підійди до дошки й перевір, чи правильно відповів Артем.

(Дівчинка має порахувати вголос, узгоджуючи числівник з іменником: одне

яблуко, два яблука, три, чотири, п’ять яблук. Усього 5 яблук.) 

Сідай. Чітко порахувала.

– То скільки картинок із зображенням яблук було в кошику? Візьміть

зелені конверти і знайдіть цифру 5. Покажіть один одному свої картки і

перевірте, чи всі правильно показали цифру. Молодці, всі впоралися із

завданням.

– А скільки грушок у кошику, як ви думаєте?

Полінка, підійди до дошки і постав грушки на нижню смужку. Так, правильно: під кожним яблуком – одну грушу. 

Скільки грушок? Як ти дізналася? Правильно чи ні – зараз іще Артемка перевірить. (Хлопчик підходить до дошки і вголос рахує: одна груша, дві, три, чотири, п’ять груш. Усього п’ять груш.) Усього 5 груш.

– Діти, то скільки яблук? А груш? Що можна сказати про ці фрукти?

(Груш і яблук порівну, однаково. Яблук стільки ж, скільки і груш. Груш

стільки ж, скільки і яблук.) 

Покажіть ту цифру, скільки тут груш.

– А тепер я хочу вам розповісти, як Зайчик з Ведмедиком вирішили поїхати в гості до Ведмедикової бабусі й повезти їй гостинця – кошика із садовиною. (На магнітній дошці прикріпіть зображення поїзда з п’ятьма вагончиками і окремо зображення Зайчика і Ведмедика.)

Бабуся жила так далеко, що треба було їхати поїздом. Мама

Ведмедиця наказала купувати білети в один вагон, аби їхати разом. Малята

пішли в лісову залізничну касу і купили квитки: Зайчик – собі, а Ведмедик –

собі. Задоволені пішли додому. В день від’їзду прийшли на лісовий вокзал,

подивилися на свої квитки і засумували.

Як ви думаєте, чому друзям стало сумно? Зайчик пішов до свого вагона (розмістіть зображення Зайчика в першому вагоні), а Ведмедик – до свого (зображення Ведмедика у п’ятому вагоні).

– Діти, у котрому вагоні їхатиме Зайчик?

 А в якому за рахунком вагоні їхатиме Ведмедик? Як ви думаєте, хто буде пасажирами інших вагонів?

А тепер візьміть жовтий конверт. Перевірте, що там. Так, це ваш квиток на лісовий поїзд. Що на ньому позначено? Запам’ятайте номер свого вагона.

Зараз подивимося, як розмістяться наші пасажири. 

Хто поїде із Зайчиком? (Діти піднімають руки.) 

Скільки дітей їхатиме із Зайчиком?

 Хто є пасажиром другого вагона?

 Скільки їх? 

Третього? 

Четвертого?

 Хто буде їхати в одному вагоні з Ведмедиком?

 Скільки пасажирів буде їхати в останньому п’ятому вагоні?

 (Розрахуйте, щоб у кожному вагоні було не більше п’яти пасажирів.) 

– Так, розібралися. Тепер пасажири можуть займати свої місця. (Діти утворюють ланцюжок із пасажирів поїзда і вирушають у гості до Ведмедикової бабусі.)

На наступному занятті продовжую роботу з діагностики логіко-математичної компетенції дітей. 

 

 

Заняття 2. «Неслухняні котики»

Завдання:

Вправляти дітей у визначенні кількісних відношень (більше, менше, стільки ж) між предметними множинами; уточнити уявлення про місце кожного числа в натуральному ряді в межах 5; закріпити вміння заштриховувати контури цифр олівцем (внутрішня штриховка).

Розвивати мислення, пам’ять, дрібну моторику.

Виховувати позитивне ставлення до математичних занять; наполегливість, позитивний емоційний настрій, почуття задоволення від якісно виконаного завдання, радість за успіхи однолітків.

Обладнання:

● Демонстраційне: магнітна дошка.

● Роздаткове: картки з цифрами від 1 до 5; картки із зображенням кошенят

(5 штук), картки із зображенням клубочків (5 штук), картки із знаками <, >, =;

аркуші паперу із контурним зображенням однієї з цифр від 1 до 5, олівці.

Хід заняття.

Читання вірша про кота.

Хвіст купив собі кота.

Крутить носом: «Масть не та!»

Обходив увесь базар,

засмутився не на жарт:

не знайшлося для кота

підходящого хвоста.

О. Рута

– У кого вдома живе котик? (Діти піднімають руки. Розповідають про різних домашніх улюбленців. Але ви ще раз уточнюєте: скільки котиків.) 

Як багато котиків у нас! У мене теж удома є котик. А знаєте, яка улюблена іграшка у цього котика? Клубочок.

Погляньте на дошку – хто це там причаївся? (На магнітній дошці заздалегідь прикріпіть картки із зображенням котиків – усього 5.)

– Давайте займемо свої робочі місця і спробуємо дізнатися, скільки котиків до нас завітало. Завдання виконуємо самостійно, тихо, не заважаємо сусідові. (Діти рахують подумки, стежать за зображеннями очима; допускається пошепки проговорювати числівники.)

– То скільки всього котиків? Треба перевірити. Вовчику, перевір, а всі рахуйте разом з ним. (Діти рахують вголос: один котик, два, три, чотири, п’ять котиків. Усього п’ять котиків.)

– Сумно котикам просто сидіти. Що ми можемо їм запропонувати для гри? Так, клубочки. (Викликаю дитину до дошки і пропоную розставити клубочки.)

– Діти, як правильно розставляти клубочки котикам? (Кожному котику – один клубочок.)

– Чому один котик залишився без клубочка? Перевіримо, скільки клубочків? (Викликаю дитину, яка порахує клубочки: один клубочок, два клубочки, три, чотири клубочки. Усього 4 клубочки.)

– То що можна сказати про котиків і клубочки? (Котиків 5, а клубочків 4. Котиків на одного більше, ніж клубочків. Клубочків на одного менше, ніж котиків.)

– Діти, а яке число більше, 5 чи 4? На скільки 5 більше, ніж 4? (Викладіть на дошці цифри і знак >.) Знайдіть у себе на столі знак > і покажіть його.

А яке число менше 5 чи 4? На скільки 4 менше, ніж 5? Назарчику, запиши на дошці: 4<5. Усі знайдіть знак < і покажіть його. 

Діти, поки ми з вами рахували, котик, якому не дісталося клубочка, засмутився і побіг собі. (Приберіть одного котика.) Що тепер можемо сказати про котиків і клубочки? (Котиків і клубочків по 4, порівну, однаково, стільки ж, скільки.)

– Давайте це запишемо: 4=4. (До дошки викликаюодну дитину, інші знаходять і показують знак =.)

Та нецікаво котику самому бігати. (Прикріпіть п’ятого котика.) Повернувся він перевірити, чи немає клубочка і для нього. Аж дивиться – є клубочок. (Прикріпіть п’ятий клубочок.)

– Скільки тепер клубочків? Перевіримо. (Дитина біля дошки рахує клубочки.)

– Скільки котиків? Що тепер змінилося? Розкажіть про котиків і клубочки. (Котиків і клубочків по 5, їх однаково, порівну, котиків стільки ж, скільки клубочків.) 

Запишемо це на дошці: 5=5. (Діти показують знак =.)

– Нарешті розібралися. Котики тепер пограються клубочками, а ми подивимося, що вони для нас залишили. (На магнітній дошці намалюйте дві картки, розмістіть картки на магнітах з цифрами 3,4,5 так, як показано нижче.)

Пограємо у гру «Знайди сусіда».

– Що нам треба зробити? Треба знайти числа-сусіди. Поміркуйте і скажіть, яке число пропущено зліва? (4.) Які числа мають бути справа? (3,5.)

(Викликаю двох дітей до дошки для виконання завдання.)

− Діти, розгляньте зображення цифр на аркушах паперу. Що ви помітили незвичайного? (Одна цифра має контурне зображення.)

Так, справді одна з цифр малопомітна. Треба заштрихувати її всередині, щоб вона була чітка і яскрава, так само як її сусіди.

Заштриховуйте акуратно, не виходьте за контур. (Запитайте кількох дітей, яку цифру їм треба заштрихувати. Перевірте, як діти виконують завдання, відмітьте старанність та успіх кожного.) 

Чи сподобалося вам заняття та що саме запам’яталося найбільше.

 

Tamen a proposito, inquam, aberramus. Non igitur potestis voluptate omnia dirigentes aut tueri aut retinere virtutem.